dag ett - om mig

 

Som ni alla säkert redan vet heter jag Julia Korecic. född 1995, 1 mars i en liten håla så kallad löddeköpinge. (skåne) och ni tror säkert detta är lätt, men de är så sjukt svårt att skriva om sig själv. men får väl se om jag lyckas för nu börjar jag. Jag har bott i löddeköpinge ända sen jag föddes men inte hela tiden. föräldrarna skildes tyvärr. så jag har bott i furulund och bor även i hofterup nu. mina två familjer är det bästa jag har och min syster är min andra lilla söta halva.

hmm.. jag själv är ganska positiv när det gäller saker. men visst kan man ha sina deppiga stunder ibland. men dem kommer sen går dem igen, haha. Jag är absolut inte snål ger ut saker och pengar, hit och dit. Och en sak jag inte kan är att säga NEJ. det är något jag verkligen inte kan. kanske om det gäller vissa speciella saker. men små saker kan jag inte säga nej till. Jag är mycket intresserad av att fota och musik.. dansa och fotboll faktiskt. konstig blandning va ? men det är så att jag har gått på fotboll i väldigt många år. och jag har dansat i ca 5 år sammanlagt. så jag har kvar det i blodet kan man säga? saknar väldigt mycket fotbollen och vill börja igen. sen det med foto jag kan gå och fota natur, männsikor, saker hur länge som helst, jag bara looove it. Vill gärna blir något stort när jag blir vuxen. tjäna pengar och leva bra. stora mål va , men det måste man ha för att komma någonstans. men just nu har jag ingen sport. nu är det skolan, vänner och killen (såklart familjen ockås) som gäller för mig.

Sen är jag den tjejen som vissa har kollat snett på. Oftast den det kommer rykten om och som man gick in i och putta lite extra på fast jag inte gjort något? Mest i sjuan och lite i åttan.  Och i början var det väldigt tufft och jobbigt. men man vänjer sig. och nu bryr jag mig inte ett skit om någon kollar snett. det är ju deras val om dem vill vara så snea, brukar nu mera lägga en kommentar till dem. Jag har också mycket bra självförtroende nu för tiden. (som jag inte hade innan) har också börjat säga vad jag tycker direkt till folk istället för att snacka skit. Jag tycker bara att folk som kollar snett och allt de jag tagit upp, dem visar hur tråkigt liv dem har så dem måste lägga sig i mitt. det finns ju något som heter mogna upp och sluta hålla på som en idiot. Men jag lever med det, för jag vill inte bara vara en i mängden som ni :) 

Som många andra säkert tycker så är vännerna det bästa som finns. sen finns det vänner som kommer och går. jag kallar inte det äkta vänner. som kommer, fjäskar och sen snackar skit om en?  nej ush, jag vet exakt vilka som är mina vänner och dem håller jag fast vid (alltså vilka som är falska och sanna) . man gör lixom allt för dem. jag utan mina vänner är lika med en död julia. och det finns ju favoriter såklart. som louise och får inte glömma tanja. sen har vi niklas som jag har varit jätte mycket med innan. men det blev lite bråk och så. men det är okej nu. sen finns det folk som man inte träffar jätte ofta men som finns för en alltid. och jag kan bara säga att jag älskar er allihopa. ni är det bästa som finns. 

En till sak som jag säkert inte är ensam om är att jag är väldigt "kill-galen" eller hur man ska säga. det går från förhållande till bara att ha en "sommarflört" eller någon man var på G med som det sen inte blir mer med. Och jag är väldigt bra på att förstöra och klydda till det. alltid kul när det blir lite spännande ju ellerhur? sen har jag råkat svika några, men fler som svikit mig faktiskt. men sen när jag väl är kär då finns det ju absolut ingen annan. och det är så underbart att vara tillsammans med någon. alla vet nog den känslan man har när man verkligen älskar någon och kan göra allt för den personen, love den känslan!

jag vet inte om det finns mycket mer att säga för mig. jo, att jag är nog världens lataste och jag skrattar typ åt det minsta lilla. finns inget jag inte kan skratta åt. och att jag inte gillar skolan som jag säkert inte är ensam om. Och jag älskar min blogg, mina bloggläsare, och allt annat här. det är som att ha ett annat liv på något sätt. men de var allt för mig. hoppas ni gilla det ni läste, försökte få fram det mesta.


Postat av: Josefine Andersson

bor du i skåne? har du såndär kul dialekt då :D?



jovisst kan jag göra det, men inte just nu :)!

2010-12-01 @ 23:13:57
URL: http://typjosefiine.blogg.se/
Postat av: bex.

hej igen gumman :D har inte haft tid med bloggen men är tbx nu !

puss

2010-12-01 @ 23:38:50
URL: http://bexollila.blogg.se/
Postat av: liindblaads

Tack för att du va med i dagens lucka :)

lucka nummer två är nu öppnad, in och kolla om det är du som döljer dig där.

om inte kan du anmäla dig till lucka nummer tre i samma inlägg

kram

2010-12-02 @ 09:29:31
URL: http://liindblaads.se
Postat av: Suff

Det var en jätteebra och fin presentation julia :D

2010-12-02 @ 10:14:08
URL: http://hearmyvoice.blogg.se/
Postat av: sofia

tack så jätte mycket!



Bra skrivet:)!

2010-12-02 @ 10:14:19
URL: http://sofiawidjeskog.blogg.se/
Postat av: adelle<3

jätte söt bild :)<3

2010-12-02 @ 15:43:18
URL: http://adelleslife.blogg.se/
Postat av: erica :)

sjukt fin blogg! :)

2010-12-04 @ 12:25:14
URL: http://soeriica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin