SMINK!

"anonym" bad om smink video men no way, inte än iaf.
så ni får lite tips om vad jag använer för smink.
1. Foundation - Dream satin liquid (jag har "fawn 40") och går att köpa på h&m och maxi.
2. mascara  använder två stycken (the colossal volum express- den gula) och (volum express turbo boost "den svarta" går och köpa på h&m, maxi och kicks säkert på fler ställen.
3.puder - compact powder by h&m . ja de säger sig själv var man kan handla den.
4. ögonskugga- helt vanlig brun glittrig som man kan köpa på h&m som också finns i alla sorters färger 
Iallafall så börjar jag med att ta foundation på en sån smink svamp och drar ut de i hela huvudet sen tar jag pudert och tar i hela huvudet bara för att få de jämnt och fint. sen tar jag den gula mascaran för att få längre ögonfransar sen tar jag sen svarta för att få det lite mörkare. sen har jag en rouge som inte är med på bilden, men den är ganska brun som jag bara tar lite lite på kinderna.
och ögon skugga brukar jag inte använda så ofta, men ja..
hoppas ni förstod och ja, men att sminka sig tycker jag ändå man ska göra som man själv tycker är snyggt.
Postat av: sara korecic

är den foundationen bra vännen ? <3

2010-03-22 @ 20:46:52
URL: http://ssarasoderbergg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin