detta är inget för mig


shit, var ska jag börja. min dag har varit förjävlig helt rätt sagt. dagen började ju ganska bra ändå, vakna i tid, fixa mig och packa min "matsäck" stack till bussen. träffa tanja i skolan och satt och chilla vid en bänk till halv tio. sen skulle vi ut till bussarna för att åka till saxtorps skogen och ha orientering. det regna förstås och jag blir alltid på sämre humör då. men de var ganska okej idag, när vi väl var framme skulle vi orientera och det börja jätte bra, jag och tanja tog 10 kontroller på 30 min. var as glada och nöjda när vi gick förbi alla. sen kom en sak som vi inte skulle gjort. vi skulle förbi en bäck, och där var ingen bro från långt bort så var där bara jätte lite vatten i den, alltså inte alls mycket. så vi tänkte "vi går över den" skorna var ändå blöta så lite mer vatten i dem gjorde inget. men de skulle vi inte gjort det var gytja, sån man sjunker i. jag gick i och jag sjönk samtidigt som jag halka, ena mitt ben blev bajsbrunt och jag satt röven i så den blev helt blöt den med. sen tanja, hon satt båda fötterna i och sjönk som fan, hon fastna och fick inte upp ena foten och hon fick verkligen kämpa sig upp, och jag kom upp innan henne istället för att hjälpa henne stod jag och garva som ett svin , kissa fan nästan på mig. för där stod tanja och skrek och skratta samtidigt försökte hålla sig från att kissa på sig och ta sig upp. sen märkte tanja där var maskar i leran så hon kom upp så snabbt som möjligt då. när vi kom upp skratta vi och klaga som två grisar. vi orkade inte göra mer, blev på lite dåligt humör, så vi gick till lärarna som var någon km ifrån oss. sa att vi hämtar två till så vi får godkänt iallafall sen kommer vi tillbaka för vi inte kan gå i detta vi har på oss. så vi skulle bara fixa två kontroller.

när vi hade tagit den andra skulle vi gå tillbaka, tror ni inte att vi gick vilse och tanja halka och satt röven i gräset. haha.. men nej vi gick vilse och hitta inte till målet. så vi gick och gick, tillslut ser vi louise, markus och niklas. så vi frågar dem var vi är och dem var också vilse. så vi gick runt och runt till slut kom vi ut på en gata. sen gick vi åt helt fel håll när vi gick på gatan, tillslut ringde vi lärarna och dem sa vi skulle till andra hållet och de var nog fan ca 2 och en halv km dit. så där gick vi och gick och jag hade ont i mina fötter och jag frös och jag var trött. och alla bara klaga. sen kom vi fram och de var skönt, satt mig och drack min cola och vila. sen åkte man bussen hem och var hemma vid två.

hoppade in i duschen sen satt mig direkt med läxan. har båda so prov och kemiprov imorgon, och jag håller fortfarande på att plugga. men sen under tiden har jag snackat med louise i om gångar och hjälpt mamma med datan, ätit och lite sånt. oh snackat med louise = de är alltid lika sjukt när man göra det, egentligen sanckar vi inte om något vettigt, och louise fick inte övat på läxan precis, för när jag förhörde henne så kunde hon en mening.. ig barn :( men vi bestämde att när hösten är som bäst, då löven är så sjukt fina, då ska vi ut och fota såna ritkigt fina bilder på oss två, och på löven. haha .. "hundbajs" nej men, vi kom fram till lite saker, så de var ju trevligt. det sluta med att vi fick lägga på för annars hade vi båda fått ig på provet imorgon

men de värsta var nog när mamma kom hem och kalla ut mig och tvinga mig att ta upp ett "mus huvud" som kattjävlen hade dragit in i huset, seriös jag höll på att spy. fyfan vad äckligt, mamma klarar ju inte av de alls så jag fick göra de. men jag skaka så äckligt de var, ska ta reda på vilken katt de var. för fyfan , inte en mus till. men som sagt, pluggar nu och har precis slutat snacka med louise.

- och nu ska jag hämta juice och ni får kanske lite bilder från igår sen. puss



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin