Polhem vs Vipan!

Beslutsångest på topp! Imorgon ska jag till vipan och snacka med syv. Jag vet bara att jag just nu hellre går där en i vår klass eller den linjen jag går på polhem. Klassen vet jag inte vad jag tycker om, den är SÅ uppdelad och jag menar tio stycken har lämnat den? Visst linjen är inte den bästa eftersom den inte verkar planerad. Dåligt med material o.s.v, inte alls som dom lovade att de skulle vara! Dock är schemat underbat och skolan är ju sjukt najs. Massa fester och sånt. Sen finns de stora nackdelar med vipan. Ska jag gå där tänkte jag gå "restaurang och livsmedel" med louise, tanja och dom! Men ska jag gå de får jag inte högskoleförberedande och inne bär att om jag vill läsa till något annat sen måste jag gå komvux, och de säger jag bara ALDRIG till! Då måste jag lägga till kurser och då blir schemat för mig värre... shit, kan verkligen inte bestäma mig vad jag vill! Att man ska behöva välja sin framtid när man är 15-16 år, det är fan sjukt! Jag vet ju inte vad jag vill bli nu? vem fan vet de egentligen? Snackade med en 96:a igår och hon ville inte äns prata om gymnasiet för hon vet inte vad hon vill eller vilken skola eller något! En sak vet jag att jag kommer ha mycket roligare på vipan, som det är just nu!
Postat av: emma

Jag håller med dig! Jag ska välja gymnasie till vintern tror jag och jag har ingen aning,det är ju jättesvårt att veta när man är 15/16 år...

2011-10-05 @ 20:55:56
URL: http://emmaingestrom.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin